Dole Left
Dole Right

Διαβάστε:

 

GP Γερμανίας, ανάλυση: Μάχη Mercedes - Red Bull, εκτός βάθρου η Ferrari!

Ο Ρόσμπεργκ έχασε τον αγώνα στις λεπτομέρειες, ο Χάμιλτον έβαλε πλώρη για τον 3ο συνεχόμενο τίτλο του. Για πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια η Ferrari βρίσκεται πίσω από τη Red Bull στη βαθμολογία.




Το Γερμανικό GP, ο 12ος από 21 αγώνες φέτος, ολοκληρώθηκε χτες και από σήμερα η F1 βρίσκεται σε καλοκαιρινή ανάπαυλα για τις επόμενες δυο βδομάδες. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να παραμένει στους 38 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα παρατηρήθηκε στους πρώτους γύρους του αγώνα υπό υψηλό φορτίο καυσίμου μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, πτώση στην απόδοση, λόγω υπερθέρμανσης. Αυτό οδήγησε πολλούς στην υιοθέτηση της στρατηγικής 3 αλλαγών ελαστικών. Όπως ήταν αναμενόμενο είδαμε να υιοθετούνται πολλές διαφορετικές στρατηγικές και κάποιες ομάδες επέλεξαν διαφορετική στρατηγική για κάθε οδηγό.

Μια από αυτές τις ομάδες ήταν η Mercedes. Ο νικητής του αγώνα Λιούις Χάμιλτον έβαζε εναλλάξ πολύ μαλακή, μαλακή γόμα ενώ ο κάτοχος της pole, Nίκο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε με δυο σετ πολύ μαλακής γόμας και ολοκλήρωσε τον αγώνα με δυο σετ μαλακής γόμας. Μια άλλη περίπτωση διαφορετικών στρατηγικών ήταν αυτή της Red Bull. Αμφότεροι οι Ρικιάρντο και Φερστάπεν ανέβηκαν στο βάθρο παρότι επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές. Τόσο ο Αυστραλός όσο και ο Ολλανδός τερμάτισαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την επιπλέον ταχύτητα που πρόσφερε.







Ο αγώνας κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό στην εκκίνηση όπου ο κάτοχος της pole, Νίκο Ρόσμπεργκ έχασε το προβάδισμα: "Είχα πολύ σπινάρισμα στην εκκίνηση, περιέργως καθώς στο γύρο σχηματισμού έφυγα πολύ καλά". Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Πάντι Λόου το απέδωσε σε υπερβολικό πατινάρισμα του συμπλέκτη που οδήγησε σε υπερβολικό σπινάρισμα. Ο Χάμιλτον πήρε προβάδισμα και ανάμεσα στις δυο Mercedes βρέθηκαν οι δυο Red Bull. Δεύτερος ο Φερστάπεν, τρίτος ο Ρικιάρντο.







Εννιά από τους 10 οδηγούς που βαθμολογήθηκαν ακολούθησαν τακτική 3 πιτ στοπ. Ο Μπότας ήταν ο μόνος στη δεκάδα (9ος) που ακολούθησε στρατηγική 2 πιτ στοπ.

Ο Ρικιάρντο ήταν ταχύτερος με την πολύ μαλακή γόμα και ο Φερστάπεν
του παραχώρησε τη θέση μετά από αίτημα της ομάδας. Στη Red Bull προσπαθώντας να κρατήσουν πίσω τους το Ρόσμπεργκ έβαζαν το Φερστάπεν σε κάθε αλλαγή ελαστικών αμέσως μετά το Γερμανό για να καλύψουν την προσπάθεια της Mercedes για παράκαμψη (undercut).  Το πρώτο πιτ στοπ για τους δυο ήρθε στον 11o γύρο. Αμφότεροι διατήρησαν την πολύ μαλακή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ ξαναμπήκε στον 27ο γύρο και έβαλε τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν μπήκε στον 28ο και επίσης έβαλε μαλακή γόμα. Βγαίνοντας ο Ολλανδός είχε πίσω του το Ρόσμπεργκ που πίεσε να περάσει. Τα κατάφερε αλλά τον έβγαλε εκτός πίστας με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να του επιβάλουν ποινή 5 sec. Ο Φερστάπεν είπε για το συμβάν: "O Ρόσμπεργκ φρέναρε πολύ αργά και μετά δεν έστριψε με έσπρωξε έξω και με έφερε σε άσχημη θέση. Μετά άφησα το Ντάνιελ να περάσει καθώς έτσι ήταν η στρατηγική της ομάδας". Ο Ρόσμπεργκ αναφερόμενος στο συμβάν τόνισε: " Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση ότι πήρα ποινή γι' αυτό το προσπέρασμα".








O Ρόσμπεργκ έβγαλε το Φερστάπεν εκτός πίστας στην προσπάθειά του να τον περάσει.

Ο Γερμανός μπήκε για 3η φορά στα πιτ στον 47ο γύρο όπου και εξέτισε την ποινή του.
Έβαλε τη μαλακή γόμα για το φινάλε. Ο Φερστάπεν μπήκε στον αμέσως επόμενο γύρο έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και διατηρήθηκε μπροστά από το Ρόσμπεργκ που δεν είχε την ταχύτητα να τον φτάσει. Πιο πίσω οι Ferrari δεν μπορούσαν ν' ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων. Ο Φέτελ πέρασε το Ράικονεν στην εκκίνηση και μετά διατηρήθηκε εκεί. Ενδεικτικός του κλίματος που επικρατεί στην ομάδα ο διάλογος κατά τη διάρκεια του αγώνα για τη στρατηγική. Ο Φέτελ αρνούνταν ν' ακολουθήσει τις εντολές της ομάδας, μετά τον αγώνα παραδέχτηκε το λάθος του: "Πίστευα πως έπρεπε να ελαχιστοποιήσω τη χρήση της μαλακής γόμας στο φινάλε. Όταν μετά είδα όλα τα δεδομένα αναγνώρισα το λάθος μου, ίσως θα μπορούσα ν' ασκήσω περισσότερη πίεση στο Ρόσμπεργκ".

Ο Ράικονεν μετά το τέλος του αγώνα δε κράτησε τα λόγια του: " Ήταν ένας ήσυχος, βαρετός αγώνας. Στην εκκίνηση είχα σπινάρισμα και έχασε μια θέση από το Σεμπάστιαν. Με φρέσκα ελαστικά το μονοθέσιο ήταν οκ αλλά μετά είχα υποστροφή ή υπερστροφή. Βασικά μας λείπει πρόσφυση. Πρέπει να βελτιώσουμε το μονοθέσιο σε όλους τους τομείς σίγουρα αν είχαμε καλύτερη αεροδυναμική απόδοση θα μας βοηθούσε. Όλοι θέλουμε να βελτιωθούμε αλλά δεν βρισκόμαστε εκεί που πρέπει, έχω όμως πίστη στην ομάδα. Χρειαζόμαστε χρόνο και σκληρή δουλειά για να προοδεύσουμε. Είναι σημαντικό για μας να βρούμε τρόπους βελτίωσης και να δουλεύουμε ως ομάδα".







Ο Φέτελ κατά τη διάρκεια του αγώνα αμφισβήτησε τις εντολές στρατηγικής της ομάδας. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στα πιτ...

Η Ferrari βρίσκεται πίσω από τη Red Bull για πρώτη φορά μετά το GP του Άμπου Ντάμπι
το 2014. Επίσης από τους τρεις τελευταίους αγώνες του 2014 είχαν οι Ferrari 3 σερί GP εκτός βάθρου. Αναμένονται σαρωτικές αλλαγές στο Μαρανέλο μέχρι το Ιταλικό GP στη Μόντσα το Σεπτέμβρη.





Ο Χάμιλτον με την 4η συνεχόμενη νίκη του πέτυχε και ένα μοναδικό ρεκόρ στην ιστορία της F1: Είναι ο πρώτος οδηγός που έχει κερδίσει 4 αγώνες σ' ένα μήνα.






πηγή: protothema.gr
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Κάνε like στη σελίδα του bam.gr στο facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα του Ολυμπιακού μας:

 

Σχολιάστε